10 thoughts on “Dust and Scratches no.25

  1. Ik vermoed een zelfportret, de pelicule ambachtelijk ontwikkeld in een zelfgemaakt labo en niet helemaal stofvrij laten drogen. Daarna de afdruk en de fixatif wegspoelen…prachtig onvolmaakt.

    Like

  2. Een indringend beeld dag opgehangen is aan het model en haar blik. Een gouden raad van Tante Kaat : verlies jezelf niet in allerlei technieken om het beeld te veranderen. De kracht zit in en komt uit het beeld. De manier van ‘ontwikkelen’ dient enkel ter ondersteuning wat je wil uitdrukken.
    Fototechnisch vind ik dit maar niks. Maar smaken en kleuren …
    Qua beeld vind ik dit desalniettemin reuze interessant. Je zou ze eens op een andere manier moeten bewerken. Plus est en toi …
    Met goed bedoelde groeten.

    Like

    • Het origineel is een heel korrelige foto, niet al te groot (1100×1646 -1,14MB) en niet gemaakt met een fotocamera maar met een redelijk slechte cam omdat daarin een behoorlijke uitdaging ligt om ermee te kunnen klooien. Ik ben flink met filters in de weer geweest om alles nog minder van kwaliteit te maken, kijken wat er gebeurt, en vond het resultaat best bijzonder uitgevallen :-))) Fototechnisch gaat het natuurlijk tegen alles in en je reactie intrigeert en prikkelt mijn nieuwsgierigheid. Ik heb bijna de neiging om te vragen of je met het origineel aan de gang wilt :-) omdat ik heel benieuwd ben naar jouw visie. Want natuurlijk kan ik op verschillende manieren gaan bewerken en zal ik naar aanleiding van jouw reactie ook doen.
      Dank!

      Groet

      Like

Plaats een reactie