Levenskunst

Di Storia Wiel Soli

Zijn dag verpakt in plastic zakken;
op zijn schoot ligt schroefdopwijn
en een halve leverworst. Het is koud
in de kraag van mijn jas.

Hij zingt de kilte stuk, beweegt zich
in een rijdende stoel: met een been,
het andere blokkeert. In een struikelende twist
is hij de bewonderenswaardige optimist.

Loop door, sist mijn oma in mijn oor:
Als je kijkt, willen ze geld of jatten
je horloge
, en ik voel mijn verzet
terwijl ik haar terug het graf induw.

Hij steekt zijn borst vooruit, galmt
de stenen uit de muren.
Mijn wrevel heeft hij al gerold,
verkoopt hem waar ik vrolijk bijsta.


ds


7 thoughts on “Levenskunst

Geef een reactie

